O nás

Příběh touhy, „náhody“ a odhodlání

Bylo – nebylo…

Potkaly se jednoho dne dvě různé duše s dvěma různými záměry ve správný čas za správných okolností na správném místě…

Kolem nich se brzy soustředila komunita rodičů, kteří fandí rozvoji dětí v co možná nejpřirozenější formě – volná hra, pobyt venku, přirozené zkoumání prostředí, vytváření přirozených vztahů, učení se na základě vnitřní motivace.

Škola Avalon zahájila svůj provoz 1. 9. 2021 jako nezisková organizace zapsaná v Rejstříku škol a školských zařízení, musí tedy splňovat předpisy stanovené Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy.

Pro naše svěřence jsme vytvořili vlastní školní vzdělávací programy, které čerpají z principů otevřeného vzdělávání a dalších alternativních pedagogických směrů (např. waldorfské či montessori pedagogiky).

Mateřská škola funguje současně jako lesní školka v pěkném přírodním prostředí Hněvkovic v areálu SOŠ a SOU Hněvkovice. Společně s rodiči dětí pracujeme na zušlechťování prostor i zahrady. Maximální kapacita lesní školky je stanovena na 40 dětí, v současné době máme prostor pro 16 dětí, který lze snadno rozšířit pro 32 dětí. Aktuálně máme 10 dětí zapsaných k denní docházce a 5 dětí v režimu domácího vzdělávání.

Základní škola je oboustupňová, přístupná také dětem v domácím vzdělávání. Výchova i vzdělávání probíhají z velké části v přírodě. Denně k nám do školy aktuálně dochází pouze 1 žákyně, proto zázemí ve škole na Vinařického náměstí prozatím nevyužíváme a školačka pobývá společně se školkovými dětmi v Hněvkovicích. Díky tomu může její vyučování probíhat v přírodě a na zahradě. Základní škola je také kmenovou školou pro žáky individuálně vzdělávané (domškoláky), kteří k nám přijíždějí kvůli ověření znalostí a zároveň jejich množství téměř úplně zaplňuje kapacitu školy – momentálně jich je u nás vedených 70. Celková kapacita školy je momentálně stanovena na 75 žáků, máme ale především z důvodu velkého zájmu dalších domškoláků požádáno o její navýšení od září až na 180.

Do školy i do školky stále přijímáme další děti.

Škola Avalon chce být místem setkávání široké komunity a veřejnosti bez rozdílu věku.


Náš tým

Mgr. Ladislava Malá – ředitelka, pedagog ZŠ

Ing. Jana Kreidlová – pedagog ZŠ

Pavlína Žáčková – pedagog MŠ

Jitka Bártová – asistentka a pedagog MŠ

Markéta Vachová – administrativa a provoz

Zhanna Tsoka – dobrovolná pedagogická výpomoc MŠ a ZŠ

Mgr. Lucie Vlasáková – externí pedagog ZŠ


Zakladatelky

Mgr. Ladislava Malá

Pedagožka, psychoterapeutka, alternativní terapeutka

Ve svých šestnácti letech jsem se rozhodla pro práci s dětmi a začala vedením zájmových kroužků v DDM, vedením skautského oddílu a organizováním dětských táborů.

Později jsem vystudovala pedagogickou fakultu a dlouhá léta se věnovala waldorfské pedagogice. Prošla jsem několika waldorfskými semináři včetně tříletého zaměřeného na přípravu waldorfských třídních učitelů a pracovala několik let ve waldorfské základní i mateřské škole. Moji synové oba navštěvovali waldorfskou školu.

Čas a okolnosti mě však vedly různými cestami. Jednou z nich byla také možnost seznámit se blíže s Montessori pedagogikou a vyzkoušet si práci v Montessori základní škole. Mohla jsem porovnávat různé pedagogické přístupy a bylo to pořád zajímavější. Nadále se zajímám, a získávám zkušenosti z dalších alternativ. Momentálně stále více nahlížím do tzv. unschoolingu, líbí se mi koncept otevřeného vyučování.

Kromě pedagogiky se můj zájem soustředil také na psychologii a sociální oblast. Absolvovala jsem psychoterapeutický výcvik, pracovala v sociálních službách, působila a stále působím jako psychoterapeutka. Celým mým životem mě provází také vnímání duchovního rozměru světa, jeho zázračnosti a moudrosti.

Už dávno jsem se rozhodla jít nekonvenční cestou. Vnímám, že svobodná výchova založená na zodpovědnosti a vzájemném respektu je právě v dnešní době velice potřebná a já chci být přitom.

Mgr. Lucie Vlasáková

Jsem pedagog, muzikant a máma dvou malých kluků.

Od malička jsem byla členem skautského oddílu a díky tomu brzy zjistila, jak moc mě baví připravovat hry a program pro děti. Vystudovala jsem tedy pedagogickou fakultu.

První rok ve školství mě bohužel zklamal. Škola, kde jsem nastoupila jako třídní učitelka, mi neumožnila pracovat inovativními metodami, a tak jsem po roce praxe odešla.

V lektorování programů v centru Cassiopeia, kam jsem následně nastoupila, jsem se doslova našla. Chodila jsem s dětmi do přírody, vedla programy školních výletů, pracovala s problémovými třídami, kde jsem realizovala stmelovací a vrstevnické programy, a také jsem doplňovala své vzdělání.

Během rodičovské dovolené jsme se skupinou rodičů založili dětskou skupinu Děti v Buši. Skupina funguje na principech lesní školky a já zde pracuji jako vychovatelka. Menší kolektiv dětí a celodenní pobyt v přírodě nám všem velmi svědčí, a protože naše děti dorůstají do školního věku, rádi bychom jim poskytli návazné vzdělávání v podobném duchu.